آشنایی کلی با برنامه و ابزارک‌ها 
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
نويسندگان
لینکستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزشگاه هوشمند (آهو) و آدرس ahoosystem.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





با درود خدمت همراهان و کاربران گرامی

خوشحالیم از اینکه با مجموعه‌ای از آموزش‌ها در خدمت شما ارجمندان هستیم. در نخستین آموزش به آشنایی کلی با سیستم جامع و قدرتمند آهو (آموزشگاه هوشمند) خواهیم پرداخت. نخست بر آیکن برنامه کلیک کرده و پس از وارد کردن نام‌کاربری و رمز عبور وارد محیط کاربری آن می‌شویم. همان‌گونه که پیداست آهو خود مشتمل بر شانزده زیرسیستم است که تقریباً تمام بخش‌های یک آموزشگاه یا دست‌کم مهم‌ترین آنها را دربرگرفته و مدیریت آموزشگاه را یک‌پارچه و منسجم می‌سازد. این زیرسیستم‌ها که در سه ردیف در پنجره‌ی اصلی نرم‌افزار قرار گرفته‌اند؛ عبارتند از:     
برنامه‌ی هفتگی، دفتر معلم، امتحانات، تحلیل وضعیت آموزشی، دبیرخانه و اطلاع‌رسانی، ارزیابی کارکنان، کارگاه و آزمایشگاه، کتاب‌خانه، انبارداری، حساب‌داری، جمع اموال، تجهیزات انفورماتیک، مراسم آغازین، داهو (دفتر انضباطی هوشمند)، تشویق و جایزه و سرانجام فوق‌برنامه و جلسات

 

در گوشه‌ی سمت چپ ردیف پایین نیز آیکن مربوط به بخش مدیر سیستم قرار گرفته که در مجموعه آموزش‌های بعدی با شیوه‌ی کار با آن آشنا خواهیم شد. غیر از سه دکمه‌ی رایج کلوز، ماکسیمایز و مینیمایز که نیازی به توضیح ندارند؛ در نوار پایین برنامه نیز غیر از ساعت، تاریخ و نام کاربر که اطلاعات او به طور مستقیم از همین‌جا قابل ویرایش است؛ همچنین ردیفی از گجت یا ابزارک‌ها موجودند که به اختصار به معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

 1- راهنما: به کمک این ابزار، راهنمایی و آموزش‌های لازم درباره‌ی برنامه در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.

2- موسیقی: به کمک این ابزار کاربر می‌تواند از پوشه‌ی موسیقی سیستم خود، موسیقی دلخواهی انتخاب کرده و ضمن کار به آن گوش کند.

 

3- روزشمار: تقویم یا روزشمار آهو دارای چهار پنجره‌ی روزهای هفته، مناسبت‌ها، اوقات شرعی و تاریخ روز جاری به سه صورت هجری شمسی، هجری قمری و میلادی است.

 

4- یادداشت‌های من: این ابزارک با سه سربرگ شماره‌ها، یادآوری‌ها و نوشته‌ها امکانات گوناگونی برای کاربر فراهم می‌سازد. در قسمت شماره‌ها کاربر می‌تواند شماره‌های گوناگون مربوط به خود از جمله شماره تلفن، شماره ملی، آدرس ایمیل، کد پستی و غیره را ثبت کند. همچنین در قسمت یادآوری‌ها وی خواهد توانست هر نوع یادآوری را یادداشت و زمان اعلام آن را به طور دقیق برای سیستم تعریف نماید. در قسمت نوشته‌ها نیز کاربر امکانی همچون یک دفتر یادداشت را برای ثبت خاطرات، تجارب و سایر موارد در اختیار خواهد داشت. پس از کلیک بر آیکن یادداشت‌های من، ابتدا صفحه‌ی سیاه‌رنگی نمایش داده می‌شود که حاوی پیامی با این مضمون است که ورود بدین قسمت کاملاً در اختیار کاربر بوده و به غیر از وی کسی به آن دسترسی نخواهد داشت. نام‌کاربری و رمز عبور اولیه برای ورود به این قسمت، شماره پرسنلی کاربر است که البته می‌تواند آن را تغییر دهد و نکته‌ی مهم این است که در صورت فراموش کردن این نام‌کاربری یا رمز عبور، امکان بازیابی آن وجود ندارد. لذا توجه کافی بدین مهم ضروری است.

 

 نکته‌ی مهم در مورد این ابزارک امکان چاپ برای هر سه سربرگ است. همچنین غیر از کاربر هیچ کس به اطلاعات ثبت شده در این قسمت دسترسی ندارد.

5- کتاب‌ها: در این ابزارک کتاب‌هایی با فرمت Pdf جهت مطالعه‌ی کاربر قرار داده شده که کاربر خود نیز قادر به افزودن یا حذف آنها می‌باشد.

6- ماشین‌حساب: این ابزارک نیازی به توضیح ندارد.


برچسب‌ها: سیستم جامع آموزشگاه هوشمندآهوآشنایی کلی
[ جمعه 28 مهر 1396 ] [ ] [ Ahoo Admin ]
[ جمعه 28 مهر 1396 ] [ ] [ Ahoo Admin ]

جهان با شتاب به سوی استفاده‌ی روزافزون از فناوری اطلاعات به پیش می‌تازد. بهره گرفتن از نرم‌افزار و دانش کامپیوتر تقریباً تمام قلمروهای پیشین را از آن خویش ساخته و انجام شدن کارها در کوتاه‌ترین زمان، با کم‌ترین هزینه و بیش‌ترین دقّت و کیفیت ممکن، تبدیل به مهم‌ترین معیارهای بهره‌وری در دنیای امروز گردیده‌اند. تیم سازنده‌ی داهو (دفتر انضباطی هوشمند) وابسته به شرکت داده‌پردازی تیشک در ادامه‌ی پروژه‌های در دست اجرای خود، ضمن فراچشم داشتن تمام این معیارها، این بار هدفی ممتاز و سترگ را در ارتباط با مدیریت آموزشگاه مد نظر قرار داده است. هدفی که تحقق آن، بی‌گمان آموزش و پرورش این سرزمین را گامی در راه رسیدن به جایگاهی شایسته در جهان امروز نزدیک‌تر خواهد نمود..

سیستم نرم‌افزاری آهو (آموزشگاه هوشمند)

سخن بر سر یک سیستم نرم‌افزاری مادر است که بخش‌های گوناگون یک آموزشگاه را پوشش داده و مدیریت منسجم و سامان‌دهی دقیق امور جاری و فعالیت‌های آن را بر مبنایی روشن و منطقی امکان‌پذیر می‌سازد. این سیستم گسترده مشتمل بر زیرسیستم‌های زیر خواهد بود:

- برنامه‌ی هفتگی: تنظیم برنامه‌ی هفتگی مدارس در آغاز سال‌تحصیلی را با توجه به ترجیحات و شرایط خاص موجود در هر مدرسه، آسان می‌کند.

- دفتر معلم: این دفتر عبارت از بخش‌های حضور و غیاب و دفتر یادداشت معلم و نیز شامل بخش ثبت انواع گوناگون فعالیت‌های کلاسی و ارزشیابی‌های معلم می‌باشد.

- امتحانات: سیستمی برای سامان‌دهی تمام فرایند امتحانات مدرسه

- تحلیل وضعیت آموزشی: انجام محاسبات آماری بر روی نتایج امتحانات به تفکیک مورد (فردی، کلاسی، مدرسه، ماده‌ی درسی،...) و رسم نمودارهای گوناگون

- دبیرخانه و اطلاع‌رسانی: اطلاع‌رسانی آسان‌تر و مطمئن‌تر در خصوص نامه‌های رسیده و نیز آسان‌سازی سایر امور دفتری و مکاتبات

- ارزیابی عملکرد کارکنان: انجام دقیق و عادلانه‌ی ارزیابی عملکرد کارکنان مدرسه و مبتنی بر قوانین و دستورالعمل‌های موجود

- کارگاه و آزمایشگاه: تنظیم برنامه‌ی دقیق فعالیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی

- کتابخانه: تسهیل کتابداری آموزشگاه و نیز امکان استفاده از کتابخانه‌ی مجازی برای دانش‌آموزان

- انبارداری: دفاتر اموال و انبار، اقلام و وسایل موجود و مورد نیاز و تنظیم و تسهیل انبارگردانی و تحویل وسایل

- حسابداری: سهولت انجام کلیه‌ی امور حسابداری مدرسه، ثبت و صدور اسناد مالی، نمایش تراکنش‌ها...

- جمع اموال: تنظیم و نگهداری لیست‌های گوناگون اموال و تجهیزات مدرسه و سهولت اطلاع از آخرین وضعیت اموال موجود

- تجهیزات انفورماتیک: شامل تنظیم صورت تمامی وسایل و تجهیزات سخت‌افزاری کارگاه یا سایت‌های کامپیوتر و سهولت دسترسی فوری به جزئیات هر یک

- مراسم آغازین: برنامه‌ای بسیار مهم و کاربردی در برگزاری سودمندتر مراسم آغازین مدرسه با امکان تنظیم دقیق برنامه‌های مراسم و دسترسی آسان به مطالب مربوط به هر مناسبت جهانی، ملی یا مذهبی که پیداست تأثیر انکارناپذیری بر جوانب پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان خواهد داشت.

- دفتر انضباطی داهو: نسخه‌ی گسترش یافته‌ی سال گذشته‌ی این نرم‌افزار با قابلیت‌های فراوان و کاربردی

- تشویق و جایزه: سیستمی برای تدقیق و عادلانه کردن مکانیزم‌های تشویق و اعطای جایزه به دانش‌آموزان ممتاز بر اساس طرحی با عنوان ABC

- فوق برنامه و جلسات: تنظیم صورتجلسات و برنامه‌های تمامی جلسات آموزشگاه و ساماندهی امور فوق برنامه‌


برچسب‌ها: سیستم جامع آموزشگاه هوشمندآهو
[ پنج شنبه 27 مهر 1396 ] [ ] [ Ahoo Admin ]

با درود به همراهان ارجمند

پس از مدت‌ها کار فشرده‌ی همکاران و البته انتظار شما گرامیان، سرانجام نسخه‌ی 1.2 سیستم آهو (آموزشگاه هوشمند) منتشر شد. نکات ضروری به شرح زیر به استحضار می‌رسد:

1- توصیه می‌شود در ربات اختصاصی تلگرامی آهو با شناسه‌ی @AhooResponser_bot عضو شوید. امکانات این ربات تقریباً مهم‌ترین موضوعات مرتبط با آهو را پوشش می‌دهد. این امکانات عبارتند از: دانلود برنامه، پرسش‌های متداول، فعال‌سازی و اعتبار، آموزش، دانلود نرم‌افزارهای پیش‌نیاز و... برای عضویت در ربات کافی است بر نشانی بالا و سپس گزینه‌ی استارت کلیک فرمایید. همچنین کوشش خواهد شد به تدریج به امکانات ربات افزوده گردد.

2- برای بار نخست از نصب برنامه، ضروری است که نرم‌افزار Microsoft SQL Server Express 2012 بر روی کامپیوتر شما نصب باشد. آهو هنگام نصب خود تشخیص خواهد داد که آیا این برنامه نصب هست یا خیر. چنانچه نصب نباشد؛ لازم است نخست آن را نصب فرمایید. می‌توانید نرم‌افزار یاد شده را برای ویندوزهای 32 و 64 بیتی از طریق دکمه‌ی دانلود ربات دریافت نمایید.
❗️❗️همچنین به عنوان یک نکته ی بسیار مهم در رابطه با نصب Microsoft SQL Server Express 2012 ضروری است توجه شود که در مرحله ی Instance Configuration، گزینه ی Default Instance انتخاب گردد.



3- خاطرنشان می‌شود که مسیر قرارگیری بانک اطلاعاتی آهو در درایو D بوده و به صورت ثابت D:\AhooDB\ می‌باشد.

4- برای نصب برنامه پس از دانلود آن، ضروری است به صورت:  Run as administrator  اقدام نمایید.
(کلیک راست بر فایل نصب Ahoo 1.2 و انتخاب گزینه‌ی Run as administrator).

5- پس از نصب برنامه، برای نخستین اجرا ضروری است به صورت Run as administrator وارد برنامه شوید (کلیک راست بر روی آیکن برنامه و انتخاب گزینه‌ی Run as administrator).

6- نام‌کاربری و رمز عبور برای ورود به برنامه admin (با حروف کوچک) می‌باشد که قابل ویرایش خواهد بود.

7- نام‌کاربری و رمز عبور جهت ورود به قسمت یادداشت‌های من در نوار ابزارک‌های برنامه، برای مدیر ارشد (کاربری که نخستین بار وارد محیط برنامه می‌شود) همان admin با حروف کوچک است.

8- توجه شود که نام و نام‌خانوادگی مدیر اولیه به صورت پیش‌فرض «مدیر ارشد» می‌باشد که لازم است پس از ورود به سیستم، مطابق با راهنمایی‌های قسمت help برنامه اقدام به تغییر مشخصات خود نماید.

9- در نسخه‌ی دوره‌ی آزمایشی به عنوان یکی از اقدامات پیش‌نیاز برای سایر زیرسیستم‌های فعال از جمله تنظیم و ثبت برنامه‌ی هفتگی، ضروری است کاربر از بخش مشخصات آموزشگاه (در مدیریت سیستم) دوره و شاخه‌ی تحصیلی آموزشگاه را مشخص نماید.

10- ضروری است هر چند وقت یک بار از اطلاعات خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه نمایید. این کار به‌ویژه پیش از نصب مجدد نرم‌افزار ضرورت دارد.

11- در نسخه‌ی کنونی آهو این بخش‌ها فعال می‌باشند:

✅مدیریت سیستم: شامل: مشخصات آموزشگاه، اطلاعات پایه (مربوط به: دروس، کلاس‌ها و دانش‌آموزان، همکاران، دسترسی کاربران، زیرسیستم برنامه‌ی هفتگی، زیرسیستم دفتر انضباطی و اطلاعات پایه‌ی متفرقه)، مدیریت پیامک، پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات

✅زیرسیستم برنامه‌ی هفتگی

✅زیرسیستم دفتر انضباطی هوشمند (داهو)

✅زیرسیستم دفتر معلم

۱۲- از این پس به منظور سهولت در پیگیری اخبار و موضوعات مرتبط با آهو و زیرسیستم‌های آن، می‌توانید از طریق کانال تلگرامی و با کمک هشتگ‌های زیر اقدام بفرمایید:
#داهو    #معلم    #مراسم    #دبیرخانه    #جایزه  #حسابداری  #اموال    #انبارداری  #آزمایشگاه  #کتابخانه   #امتحانات    #جلسات       #ارزیابی  #تحلیل    #تجهیزات  #آهو


برچسب‌ها: سیستم جامع آموزشگاه هوشمندآهو
[ چهار شنبه 26 مهر 1396 ] [ ] [ Ahoo Admin ]
[ سه شنبه 25 مهر 1396 ] [ ] [ Ahoo Admin ]

با درود خدمت همراهان ارجمند

طبق وعده‌های پیشین وبلاگ پیش‌رو با موضوع آهو (آموزشگاه هوشمند) راه‌اندازی گردید. از این پس کوشش خواهد شد رونوشت تمام پست‌ها و مطالبی که در کانال تلگرامی آهو با نشانی https://t.me/AhooSystem درج خواهد شد؛ در این وبلاگ نیز قرار گیرد. ما را از پیشنهادات و انتقادهای سازنده‌ی خویش بهره‌مند فرمایید.


برچسب‌ها: سیستم جامع آموزشگاه هوشمندآهو
[ سه شنبه 25 مهر 1396 ] [ ] [ Ahoo Admin ]

درباره وبلاگ

این وبلاگ به منظور سهولت پیگیری موضوعات مرتبط با سیستم آموزشگاه هوشمند (آهو) از طریق اینترنت داخلی (اینترانت) ساخته شده است.
امکانات وب